Polis Siasat Majlis Kahwin Selebriti Tak Patuh SOP

Baru-baru ini, sempat tular video pendek di majlis perkahwinan pasangan selebriti terkenal tanah air yang tidak mematuhi Prosedur Operasi Standard (SOP).

Menurut Ketua Polis Bentong, Supritendan Zaiham Mohd Kahar dalam kenyataan hari ini, pihak polis akan mengesan kesemua individu yang hadir dalam majlis perkahwinan yang berlangsung di sebuah vila di Genting Highlands.

Bahagian Siasatan Jenayah (BSJ) telah membuka kertas siasatan susulan video tular tersebut. Kes disiasat di bawah Perkara 17 Peraturan-peraturan Pencegahan dan Pengawalan Penyakit Berjangkit (PPDPPB) 2021.

“Hasil siasatan pihak polis, majlis tersebut berlangsung pada 15 Disember 2021 lebih kurang jam 8.30 malam.

“Menerusi video tersebut, didapati ada tetamu yang hadir tidak memakai pelitup muka serta tidak mengamalkan penjarakan sosial.

“Keadaan tersebut dilihat telah melanggar SOP Pelan Pemulihan Negara (PPN) Fasa 4,” jelas Zaiham dalam kenyataan hari ini.

Tambah Zaiham, orang awam diminta untuk tidak membuat sebarang spekulasi berkait insiden berkenaan dan terus mematuhi SOP yang ditetapka Majlis Keselamatan Negara (MKN). Sebarang pertanyaan atau maklumat boleh disalurkan ke Ibu Pejabat Polis Daerah Bentong di talian 09-2222222 atau mana-mana balai polis terdekat.

SUMBER